Usein kysyttyä - Tilaaminen Napakan verkkokaupasta

Tälle sivulle olemme koonneet tietoa ja vastauksia kysymyksiin liittyen Napakan verkkokauppaan ja myyntiin. Jos et löydä vastausta mieltä askarruttavaan kysymykseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

09 452 00400

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta - Maksaminen

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta -Toimitus

Ongelmatilanteet

Yleistä

Myyntinäyttely

Tälle sivulle olemme koonneet tietoa ja vastauksia kysymyksiin liittyen Napakan verkkokauppaan ja myyntiin.

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta

Rekisteröityminen asiakkaaksi
Asiakastilin luominen ja Asiakastilille kirjautuminen
Asiakastilin tietojen päivittäminen
Unohtunut salasana
Asiakastilin sulkeminen ja tietojen poistaminen
Tilauksen käsittely- ja toimitusaika
Tuotteiden saatavuustiedot
Jälkitoimitus

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta - maksaminen

Verkkokaupan maksutavat
Maksu noudettaessa
Kuitti tai lasku puuttuu
Tilauksen muokkaaminen tai peruuttaminen

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta -Tilauksen toimitus

Tilauksen toimituskulut
Mikä kuljetusyritys toimittaa tilaukseni?
Voinko laittaa toimitusosoitteeksi tietyn Postin toimipisteen tai -noutopisteen/pakettiautomaatin osoitteen, josta haluan noutaa lähetyksen?
Miksi tilauksen yhteydessä kysytään aukioloaikaa ja ovikoodia?
Voinko varata kuljetukselle tietyn ajan?
Kuinka voin seurata lähetykseni etenemistä?
Miksi tilaukseni ei näy kuljetusyhtiön seurannassa?
Miksi tilaukseni on lähetetty useassa osassa?

Ongelmatilanteet

En saanut tilaukseni kaikkia tuotteita tai jokin tuote oli väärä, mitä teen?
Tuote on vaurioitunut toimituksessa, mitä teen?
Palautus

Tukkukauppa ja myyntinäyttely

Voinko ostaa vain yhden laatikon/kassin/tuotteen?
Myyntinäyttely

 

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta

Rekisteröityminen asiakkaaksi

Napakka Oy on tukkuliike. Rekisteröityminen asiakkaaksemme edellyttää Y-tunnusta.
Asiakastilin rekisteröiminen yritykselle säästää aikaa ja vaivaa. Osoitetietoja ei tarvitse syöttää joka tilaukselle erikseen ja voit tallentaa useita osoitteita asiakastilillesi. Voit luoda omia suosikkilistoja kiinnostavista tuotteista, aiempien tilausten tiedot pysyvät tallessa ja pääset hyödyntämään kaikkia maksutapojamme *

Voit tilata tuotteita Napakasta myös rekisteröitymättä asiakkaaksi. Tilausta tehdessä valitaan asiakastyypiksi yksityisasiakas. Tällöin tilaus tulee maksaa tilauksen yhteydessä verkkokaupassa.
Maksunvälittäjänä toimii Adyen.

 

Asiakastilin luominen ja Asiakastilille kirjautuminen

Jos yrityksen y-tunnuksella ei ole tilattu aiemmin Napakasta mitään, voit rekisteröityä asiakkaaksi verkkokaupassa syöttämällä yrityksesi tiedot.
Jos yrityksen y-tunnuksella on aiemmin tilattu Napakasta (verkkokauppa/puhelintilaus/sähköpostitse jätetty tilaus), yrityksellä on jo olemassa oleva asiakkuus Napakassa, eikä uutta rekisteröitymistä tarvita. Jos et muista tai tiedä yrityksesi kirjautumistietoja, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@napakka.fi / 09 452 00400.

Jos samalla y-tunnuksella on useita toimipisteitä, voit tarvittaessa luoda kullekin toimipisteelle (sama y-tunnus, eri postinumero) oman asiakastilin.

 

Asiakastilin tietojen päivittäminen

Verkkokauppaan kirjaudutaan asiakastilille rekisteröidyllä sähköpostiosoitteella. Yrityksen tietoja voi päivittää Käyttäjätili-sivulla. Jos et muista tai tiedä yrityksesi kirjautumistietoja, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@napakka.fi / 09 452 00400

 

Unohtunut salasana

Salasana on sidottu asiakastilille rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseen. Voit tilata uuden salasanan unohtuneen tilalle, ja salasanana päivityslinkki lähetetään siihen osoitteeseen, joka löytyy yrityksen asiakastilin tiedoista. Jos salasanan päivityslinkki ei saavu sähköpostiin, asiakastiedoissa on todennäköisesti eri sähköpostiosoite verkkokauppaan kirjautumista varten. Jos et muista tai tiedä yrityksesi kirjautumistietoja, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@napakka.fi / 09 452 00400.

 

Asiakastilin sulkeminen ja tietojen poistaminen

Jos haluat poistaa tietosi Napakan rekisteristä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@napakka.fi / 09 452 00400.

 

Tilauksen käsittely- ja toimitusaika

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset pyritään käsittelemään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. 

Varastomme sijaitsevat Helsingin Konalassa ja Ruotsissa Norrköpingissä.
Helsingin varasto kattaa noin 4 000 myydyimmän tuotteen valikoiman ja yhdessä Ruotsin varaston kanssa erilaisia tuotteita on noin 9 500 artikkelin verran.
Normaali toimitusaika tuotteille on noin 1–4 arkipäivää riippuen siitä onko tuote varastoituna Helsingissä vai Ruotsissa. 

Tilauksen toimitusaika määräytyy sen tuoterivin mukaan, jolla on ”pisin” toimitusaika. Tilaus toimitetaan lähtökohtaisesti yhtenä toimituksena. Saat toimitusaika-arvion tilausvahvistuksen yhteydessä.

Toimitusaikaan vaikuttaa myös asiakkaan maantieteellinen sijainti. Tietyille postinumeroalueille toimitusaika voi olla hieman pidempi kuin suurimpiin kaupunkeihin/keskuksiin, jotka sijaitsevat rahdinkuljettajien terminaalien läheisyydessä.

 

Tuotteiden saatavuustiedot

Tuotekohtaiset saatavuustiedot on ilmoitettu verkkokaupan tuotteiden yhteydessä, sarakkeessa ”Toimitusaika”.
Jos toimitusaika on ”Heti”, on tuote varastoituna Napakan Helsingin varastossa.
Jos toimitusaika on ”2-4 päivää”, on tuote varastoituna Ruotsissa sijaitsevassa varastossa.
Muutamilla tuotteilla saattaa olla pidempi toimitusaika.

Toimitusaika on ohjeellinen eikä sido lähettäjää.
Jos tuote on loppu varastosta, pyrimme ilmoittamaan sen tuotteen toimitusaika – kohdassa. Voit silti tilata tuotteen ja vahvistamme toimitusaika-arvion tai sovimme jälkitoimituksesta tilausvahvistuksen yhteydessä.
Emme toimita alle 15 euron (alv 0%) jälkitoimituksia rahtivapaasti.

Tuotekohtaisen varastotilanteen voi myös tarkistaa asiakaspalvelusta: myynti@napakka.fi.

 

Jälkitoimitus

Jälkitoimitukseen jää tavaroita silloin, kun tilattua tuotetta ei ole varastossa ja toimitettavissa tilausta vastaavaa määrää, ja asiakas toivoo, että puuttuvat tuotteet toimitetaan sitten, kun ko. tuotetta on taas saatavilla.

Jälkitoimituksista sovitaan aina erikseen asiakkaan kanssa, ja tilanteen mukaan niistä saatetaan myös veloittaa uusi toimitusmaksu. Jos jälkitoimituksen arvo on vähäinen (alle 15 €, alv 0 %), ei tuotetta jätetä automaattisesti jälkitoimitukseen. Olemme molemmissa tapauksissa yhteydessä asiakkaaseen erikseen.

 

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta - maksaminen

Verkkokaupan maksutavat

Voit maksaa tilauksesi suoraan verkkokaupassa tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana voit tilata tuotteita myös laskulle.

Voit tilata laskun pdf-laskuna sähköpostiin tai verkkolaskuna.
Erillisestä toiveesta voimme lähettää laskun myös paperisena postitse. Paperilaskulisä on 1.3.2021 alkaen 3,90€ (alv 0%).

Yksityisasiakkaana tehdyt tilaukset maksetaan aina suoraan verkkokaupassa tilauksen teon yhteydessä.
Verkkokauppamaksujen maksunvälittäjänä toimii Adyen. Maksupalvelu sisältää kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet sekä debit- ja credit-korttimaksut maksukorteilla.

 

Maksu noudettaessa

Jos tilauksen toimitustavaksi valitaan ”Nouto Napakan varastolta”, tilaus on mahdollista maksaa noudon yhteydessä pankki- tai luottokortilla. Asiasta on sovittava ennakkoon jo tilauksen teon yhteydessä. Ilmoita tilaussivulla ”Lisätiedot” -kentässä aikeestasi maksaa tilaus noudettaessa. Emme vastaanota maksuja käteisellä.

Yksityisasiakkaana tehdyt tilaukset maksetaan aina suoraan verkkokaupassa tilauksen teon yhteydessä.

 

Kuitti tai lasku puuttuu

Laskumme lähettäjä on Brang Oy. Emme lisää paperista laskua tilaukseen ja toimita sitä tavaroiden mukana, vaan laskut toimitetaan sovitun laskutustavan mukaisesti erikseen. Laskut lähetetään pääsääntöisesti samana päivänä, kun tilaus on luovutettu kuljetettavaksi. Jos olet jo vastaanottanut tuotteet ja laskua ei tästä huolimatta ole tullut, ole yhteydessä viipymättä Napakan asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Jos olet valinnut laskutustavaksi sähköpostilaskun, muista tarkistaa myös roskapostikansiosi. Joskus liitteelliset sähköpostit ohjautuvat sähköpostien turvallisuusasetusten takia roskaposteiksi.

Jos lasku tai kuitti on kadonnut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme napakka@brang.fi / 09 374 79444.

 

Tilauksen muokkaaminen tai peruuttaminen

Jos haluat muuttaa tilausta, eikä sitä ole vielä ehditty luovuttaa toimitukseen, olethan välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme: 09 452 00400 / myynti@napakka.fi. Jos haluat perua koko tilauksen, peruutus tulisi lähtökohtaisesti tehdä kirjallisesti, sähköpostitse: myynti@napakka.fi. Jos tämä ei ole mahdollista, voit soittaa asiakaspalveluumme: 09 452 00400. Mikäli tilaus on jo ehditty lähettää, ei sitä voi enää muuttaa tai perua. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisesta palautuksesta.

 

Tilaaminen Napakan verkkokaupasta -Tilauksen toimitus

Tilauksen toimituskulut

Toimituskulut kotimaan pakettitoimituksille ovat 9,90 € / lähetys (alv 0%).
Yli 220 € (alv 0%) tilauksista emme peri toimitusmaksua.
Asiakkaan tilaamat painotuotteet sekä lähetykset ulkomaille toimitetaan ja veloitetaan sopimuksen mukaan, ja nämä ehdot vahvistetaan tilauksen yhteydessä.

Tilauksen voi noutaa Napakan varastolta aukioloaikojen puitteissa ilman toimituskuluja.

Noutotilauksissa asiakas saa ilmoituksen, kun tuotteet ovat noudettavissa.
Nouto-osoite: Ruosilantie 14, 00390 Helsinki.
Tarkista varaston voimassa olevat aukioloajat

 

Mikä kuljetusyritys toimittaa tilaukseni?

Pääkaupunkiseudulla pyrimme käyttämään tilausten toimituksiin Asappi Oy -lähettipalvelua.
Pääkaupunkiseudun ulkopuolelle menevät toimitukset (yrityksille) toimitetaan Postin Express-paketteina/rahtina perille asti. Ruotsin varastosta lähtevät tilaukset toimittaa Posti.

Lavakuljetukset ja suurikokoiset tuotteet toimitetaan vastaanottajan lastauslaiturille tai tavaran vastaanottoon katutasolle. Kuljettajan tehtäviin ei kuulu tuotteiden purkaminen lavalta eikä lavojen poisvienti.

Yksityisasiakkaana tehdyt tilaukset toimitetaan Postin palvelupisteeseen postipakettina. Paketteja säilytetään postin palvelupisteissä 7 vrk. Vastaanottamatta jääneistä postipaketeista perimme toimituskulut. Noutamatta jätetty lähetys ei ole tilauksen peruutus eikä vapauta vastaanottajaa jo syntyneiden lähetys- ja palautuskulujen vastuusta. 

 

Voinko laittaa toimitusosoitteeksi tietyn Postin toimipisteen tai -noutopisteen/pakettiautomaatin osoitteen, josta haluan noutaa lähetyksen?

Tilauksella tulee olla asiakkaan oma osoite, jonka mukaan lähetys toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan noudettavaksi. Jos postilähetykset haluaa noutaa jostain muualta kuin omasta lähipostista, tulee asiakkaan itse tehdä kääntösopimus Posti Oy:n kanssa haluamaansa palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin.

 

Miksi tilauksen yhteydessä kysytään aukioloaikaa ja ovikoodia?

Toimitukset lähetetään arkisin klo 8–16 välillä. Jos yrityksellä on tästä poikkeavia aukioloaikoja, niistä on ilmoitettava tilauksen yhteydessä saadaksemme välitettyä tiedon kuljetuksesta vastaavalle yritykselle. Ovikoodin ilmoittaminen nopeuttaa kuljettajan toimintaa ja sujuvoittaa tilauksen toimittamista.

 

Voinko varata kuljetukselle tietyn ajan?

Voit kirjoittaa toiveesi toimitusajasta tilausta tehdessäsi Lisätietoja-kenttään.

 

Kuinka voin seurata lähetykseni etenemistä?

Saat automaattisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on käsitelty ja luovutettu kuljetusyhtiön toimitettavaksi. Viestissä saat lähetyksen seurantakoodin, jonka avulla voit seurata lähetyksesi etenemistä.

 

Miksi tilaukseni ei näy kuljetusyhtiön seurannassa?

Ruotsin varastosta lähtevien tilausten seurantatiedot päivittyvät pienellä viiveellä ja tilausta voi seurata, kun lähetys on saapunut Suomen puolelle. Postin toimittaman tilauksen tiedot näkyvät seurannassa reaaliajassa. Pääkaupunkiseudulla lähettipalvelun toimitusten osalta ei ole erillistä seurantatietoa.

 

Miksi tilaukseni on lähetetty useassa osassa?

Toisinaan joudumme lähettämään samalla tilauksella olevat tuotteet ns. monipakettilähetyksenä, eli tuotteet toimitetaan omilla seurantakoodeillaan. Tässä tapauksessa toimituskuluja ei tarvitse maksaa kuin kerran. Saat jokaisesta lähetyksestä seurantakoodin, jolla voit seurata kunkin lähetyksen kulkua.

 

Ongelmatilanteet

En saanut tilaukseni kaikkia tuotteita tai jokin tuote oli väärä, mitä teen?

Mikäli tilaukseltasi puuttuu tuotteita, voit ensin tarkistaa lähetyksesi seurantakoodilta, onko osa toimituksesta vielä matkalla. Mikäli koko tilaus näyttäisi olevan seurannan mukaan toimitettu ja tuotteita puuttuu edelleen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Lähetä viesti tilauksessa käytetyn asiakastilin sähköpostiosoitteesta ja liitä mukaan tilausnumerosi ja selvitys tapahtuneesta. 

 

Tuote on vaurioitunut toimituksessa, mitä teen?

Valitettavasti joskus tuotteeseen saattaa syntyä vaurio tilauksen toimituksen yhteydessä. Näissä tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme myynti@napakka.fi ongelman ratkaisemiseksi. Kerro viestissä tilausnumero ja mahdollisuuksien mukaan ota kuva vauriosta, jolloin on helpompi arvioida vaurion laajuus ja tehdä tarvittavat toimenpiteet tilanteen ratkaisemiseksi.

 

Palautus

Asiakaspalautuksista on sovittava aina erikseen asiakaspalvelumme kanssa: myynti@napakka.fi / 09 452 00400.
Yhteydenotto on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Tuote on palautettava viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun palautuksesta on sovittu asiakaspalvelun kanssa.

Jos palautuksen syy on jokin muu kuin tuotteen virheellinen laatu tai tuotteen tiedoissa ollut virhe, on myyjällä oikeus periä toimituksesta ja palautuksesta aiheutuneet kulut.
Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä ja myyntiin kelpaavia tuotteita. Ehtojen vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin.

 

Tukkukauppa ja myyntinäyttely

Voinko ostaa vain yhden laatikon/kassin/tuotteen?

Napakan verkkokaupassa on ilmoitettu pakkauskoko kunkin tuotteen osalta. Myyntierä/pakkauskoko vaihtelee tuotekohtaisesti. Osa tuotteita myydään kappaleittain, mutta esimerkiksi paperikassien tai laatikoiden osalta Napakalla ei ole irtomyyntiä. Napakka Oy on tukkuliike.

 

Myyntinäyttely

Napakalla ei ole myymälää, vaan myyntinäyttely. Myyntinäyttelyssä on rajallinen määrä tuotteita esillä, joita asiakkaat voivat halutessaan tulla katsomaan ja kokeilemaan ennen ostopäätöksen tekemistä. Jos olet tulossa katsomaan tiettyä tuotetta, tarkistathan ennen saapumistasi Napakan asiakaspalvelusta, onko ko. tuotetta nähtävillä. Myyntinäyttelyssä on myös mahdollista tehdä tilaus ja jos ko. tuotetta/tuotteita löytyy suoraan varastosta, tuotteet saa samalla kertaa mukaan. Huomioithan, että myyntinäyttelyssä tehdyn tilauksen keräämiseen varastosta saattaa kulua jonkin verran aikaa. Myyntinäyttelyssä ei ole jatkuvaa päivystystä, ja asiakaspalvelija saapuu paikalle ainoastaan silloin kun myyntinäyttelyyn tulee asiakas. Myyntinäyttelyssä palvellaan yhtä asiakasta kerrallaan. Jos mahdollista, tilaus kannattaa tehdä etukäteen ja noutaa kun se on noutovalmiina. Tämä nopeuttaa prosessia erityisesti niissä tapauksissa, kun asiakas tietää jo ennen paikalle saapumista mitä haluaa/tarvitsee.

 

Myyntinäyttelyn aukioloajat
Tarkista voimassa oleva aukioloaika verkkosivuiltamme.

Myyntinäyttely sijaitsee Ruosilantie 14 C-rapussa ensimmäisessä kerroksessa.